SRETNO NAM SVIMA U NOVOJ ŠKOLSKOJ GODINI, NE PONOVILA SE NIKAD ZATVARANJA, MJERE I OGRANIČENJA!

Evo, nakon iznimno dugih ljetnih praznika, konačno počinje nastava. Vjerujemo da su i djeca, mada ,,službeno“ to neće priznati, uzbuđena i nestrpljiva, jer svako se pretjerano ,,odmaranje“ od obaveza u konačnici izvitoperi u obijest i lijenost, dakle, frustraciju i nezadovoljstvo.

A mi se iskreno nadamo da nam svjetska ekipa koja, nažalost, odlučuje o našim životima i životima naše djece, ne priprema nova iznenađenja, nova ograničenja, nove plandemije, ukratko gušenje i sabotiranje koliko toliko normalnog života, kakav to već može biti danas u sveopćem prijetećem ozračju nesigurnosti i neizvjesnosti u svijetu koji je potpuno ,,skrenuo“.

Sjetimo se samo velikih posljedica po djecu uslijed zatvaranja škola, sportskih aktivnosti, maski, frustrirajuće i nesuvisle online nastave, uništavanja mladih života u svakom smislu. Sad imamo i istraživanja koja potvrđuju ono što je svakom imalo razumnom čovjeku bili odmah jasno. Sad i službena znanost priznaje da je šteta bila puno veća od koristi.

Podsjetimo da je prije točno tri godine Boris Jokić u ministarstvu znanosti i obrazovanja predstavio rezultate velikog istraživanja Instituta za društvena istraživanja o utjecaju pandemije (mi kažemo, MJERA, odnosno PROMAŠENOG ODGOVORA NA PANDEMIJU!).

Pad koncentracije i motivacije, razni psihološki problemi, maske, stres….sve ukazuje na to da su škole trebale ostati OTVORENE!

https://www.srednja.hr/zbornica/veliko-istrazivanje-borisa-jokica-skole-moraju-ostati-otvorene-djeci-smetaju-i-maske/?fbclid=IwAR33K_YkBtKNAmx-F2Xyj4JN_5sUw7ek2_C-U4h95CYVNwKbK4zfHwEpZqM

https://www.srednja.hr/novosti/veliko-istrazivanje-o-ucenicima-u-hrvatskoj-zbog-korone-se-srozale-radne-navike-i-motivacija-za-ucenje/?sfnsn=mo

Osvrnimo se i na malu djecu, tzv. Covid bebe! New York Times piše da su iskustva učitelja, pedijatara i stručnjaka za djecu potvrdila ono što i znanost konačno priznaje: mala djeca koju su zahvatile pandemijske mjere značajno kasne u razvoju! Posljedice su očite u svemu: od držanja olovke, prepoznavanja boja i oblika, iskazivanja svojih potreba, odlasku na WC do samoregulacije emocijama i interakciji s drugima! Istraživanja su pokazala da kaskaju i u školskom uspjehu, posebice matematici, a primjetno je kognitivno zaostajanje i vrtićke djece.

https://www.nytimes.com/interactive/2024/07/01/upshot/pandemic-children-school-performance.html

Što god dalje bilo, moramo biti svjesni da više nikad ne smijemo dopustiti onakva maltretiranja djece. Ni po koju cijenu. Svjesni smo da će i naše vlade i vodstva škola kao i prije pokleknuti i samo provoditi ono što im se naloži, a roditelji i nastavnici ostaju kao prva linija obrane djece. A valjda, nakon svega što smo prošli, ima nas dovoljno razumnih. Ništa od svega toga neće biti moguće ako mi kažemo ne, ne pristajemo.

Pa osvijestimo to već jednom!