PROBLEMATIKA ŠKOLSKOG SUSTAVA

Sve razine obrazovanja u Republici Hrvatskoj sasvim sigurno trebaju sveobuhvatnu i kvalitetnu reformu. Da bi sustav bio uspješan, u školstvo se treba ulagati na pravi način, što će u konačnici dovesti do gospodarskog razvoja čitave zemlje. Svi mi moramo biti svjesni da o stanju u školstvu izravno ovisi i stanje u državi, gospodarski napredak i budućnost naše djece. Školstvo od djece treba napraviti poduzetne ljude koji će jednog dana sami moći pokrenuti posao i zaposliti druge ljude. Današnji učenici su uglavnom samo pasivni promatrači nastave jer se u tom preopširnom gradivu koje nam je nametnuto radi prebrzo, a onda nastava gubi na kvaliteti. Pasivni promatrači nastave će vrlo vjerojatno izrasti u takve pasivne, nepoduzetne, mlade ljude. Razvijena školstva stavljaju učenika u prvi plan da iskustveno uči kroz grupne radove, čemu i mi moramo težiti ako želimo našu djecu naučiti razmišljati i stvoriti sposobne ljude za budućnost. Svi mi moramo biti svjesni da je problem prosvjete goruće pitanje i da o stanju u prosvjeti ovisi i budućnost i ekonomsko stanje naše zemlje. Što će biti s našom djecom ako ne popravimo stanje u školama, ako ih ne naučimo kroz grupne radove međusobnoj suradnji u kojoj jači pomaže slabijem i u kojoj se međusobno nadopunjuju, ako ih ne naučimo razmišljati? Ta djeca jednog dana trebaju voditi našu državu. Stvorimo stoga školstvo koje će im dati kvalitetno, iskustveno znanje i buđenje poduzetničkog duha. Sve je moguće kada postoji volja, znanje i optimizam.

Silvija Zovak